Banaan-ei cake

heerlijk als ontbijt of tussendoortje!

Zo lekker als je na een zware training een lekkere, maar ook voedzame lunch kunt eten. En misschien nog wel belangrijker een GROTE lunch. Ik hou van eten, en met deze cake maak je mij even een momentje gelukkig. Ik maak de cake voor mezelf zo dat ik hem in 1x (!) op mag eten, beter kan niet, serieus…. En het kan natuurlijk ook heel goed als ontbijt(je)! #happygirl #lovingfood

Recept
– 1 ei (bij voorkeur omega 3 ei)
– 2 x eiwit
– 10 gr. chiazaad, geweld in 50 ml amandel-, soja- of gewone melk. (gewone melk geeft een minder zoete smaak)
– 10 gr. havermeel
– 10 gr. kokosmeel
– 5 gr. amandelmeel
– 1 rijpe banaan (+/- 150 gr.)
– 100 gr. bevroren frambozen
– kaneel
– klein schepje whey eiwit (vanille)
– 5 ml olijfolie

voedingswaarden
koolhydraten: 44 gr. 

eiwit: 30 gr.
vet: 19 gr.
kcal: 484 kcal

Plan
Doe de eieren, de banaan, de droge ingrediënten, de melk met chiazaad, kaneel in een blender. Even goed mixen toch er een glad beslag ontstaat. 

Vet een bakvorm in met olijfolie. Doe het beslag in de bakvorm, verdeel de frambozen over het beslag. Zet hem in een voorverwarmde oven (200 graden), voor ongeveer 30-40 minuten. Gewoon even kijken wanneer de cake bruin is. Als je er met een mespuntje in kunt prikken en het mes komt er (redelijk) droog uit, dan is de cake klaar. Enjoy!

 

Geplaatst in recepten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *